מה הקשר בין השוק באודייפור והעסק שלך? או חוויית לקוח כמקדם מכירות


לפני כשנה טיילתי באודייפור שבחבל ראג'סטן בדרום הודו. הבן שלי הזמין אותי להצטרף לטיול "אחרי צבא" שלו.
ברור שמייד אמרתי כן (מי יכולה לסרב להצעה כזו מהבן שלה?) אלה היו שבועיים מופלאים ותיעדתי חלק גדול גם בפייסבוק שלי.
כחובבת שווקים, אני מחפשת הזדמנויות לשוטט בשווקים כמעט בכל עיר וכמובן כשיש חוויה מיוחדת אני שמחה לשתף.

מי לא מכיר כישראלי את זה שאנחנו מסתובבים ברחובות, ליד חנויות או מסעדות ויש את בעלי החנויות והדוכנים שאיכשהו מזהים שאנחנו ישראלים... מייד מתחילות להישמע קריאות בעברית..

"בוא, בוא לכאן!"

"מה נשמע? הכל סבבה?"

"הכי טעים כאן" 

"טעים וזול" ועוד ועוד משפטים, פנינים נבחרות, בשפה העברית.

רוית רדיאן חוויית לקוח כמקדם מכירות, בין ים ושמיים

דבר דומה קרה לנו במהלך הסיבוב בשוק באודייפור. עברנו בחלק בשוק בו ישנן חנויות תבלינים רבות. ליד אחת מהן שאל אותנו המוכר מאיפה אנחנו. ענינו לו והוא הזמין אותנו פנימה ואמר שישמח לספר לנו על המומחיות שלו. מאותו רגע חווינו בעל עסק שאוהב את מה שהוא עושה. 

חווינו אדם בעל ידע, נלהב ונדיב. נדיב בידע וגם בחוויה. קבלנו שעה וחצי של הסברים על תבלינים, עשבי תיבול ואיורוודה. כולל סוגי שמנים שונים. טעמנו מכל דבר! עשינו שתי הפוגות של צ'אי מסאלה איכותי, שאלנו וקיבלנו תשובות לכל שאלה.

כל תערובת תבלינים הוצגה לנו גם בווארייצה שנמכרת בסופרים וכמובן בתערובת האישית של החנות. טעמנו, ריחרחנו, התבוננו סביב. כל החושים היו מעורבים בחוויה.

רוית רדיאן חוויית לקוח כמקדם מכירות, שוק אודייפור, בין ים ושמיים

ומה אתם חושבים קרה בסוף?

אנחנו רכשנו ממנו כמובן. ובשמחה. כי ההתלהבות שלו הייתה מדבקת, כי הוא ידע להרגיש מה מעניין אותנו והמשיך לכיוון הזה, כי פתאום הבנו מה המשמעות של כל סוגי התבלינים, כי היה פשוט כיף!
בנוסף, כתבנו המלצה מפרגנת וסיפרנו למטיילים נוספים שביקרו במקום כבר אחרינו.

מה ניתן ללמוד מכך כבעלי עסקים? 

1. קצת יוזמה ותעוזה תמיד נכונה לבעלי עסקים
2. תראו את האהבה שלכם למה שאתם עושים - זה מדבק!
3. תהיו נדיבים. אנשים יעריכו אתכם על כך
4.תהיו אמיתיים. אי אפשר לזייף לאורך זמן אהבה לאנשים ולעשייה שלכם

מה אתם יכולים לעשות בעסק שלכם כדי שהחוויה תהיה דומה? מוזמנים לשתף מתחת לפוסט.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.